Noen minte meg vist på at jeg ikke hadde oppdatert bloggen på en stund…takk for påmindelsen 😉

På vekstgruppa i går så snakket vi om nestekjærlighet og hva og hvem vi kan vise kjærlighet til i våre liv. Å det vi fant ut av var enkelt og greit at alle mennesker trenger å få oppleve kjærlighet og vi trenger simpelthen å gjøre det vi kan for å vise mennesker den evige kjærligheten som Jesus elsker dem med. Vi trenger å slutte å sitte i sofaen og tenke at det hadde vært fint om vi gjorde det og det, vi må begynne å handle på våre ord.

I går før vekstgruppa så vasket jeg leiligheten min og i tillegg så bestemte jeg å vaske fellesinnganga te leilighetene, det hele tok meg 5 minutter ekstra. Det er så mange ting vi kan gjøre som kun tar 5 minutter eller som rett og slett er så enkelt, men vi blir så selvopptatte.

Definisjonen av nestekjærlighet er: uselvisk kjærlighet

Tenk over det litt….hmmmm…..uselvisk kjærlighet…

Vi må begynne å tenke litt mindre på oss selv og litt mer på hva Gud virkelig har gjort for vår skyld. Det var som Thomas sa på vekstgruppa: «hvis vi ikke elsker mennesker, elsker vi da egentlig Gud». Wow…det er virkelig en utfordring å tenke på, hvis jeg elsker Gud, så elsker jeg mennesker fordi Gud elsker mennesker. Jeg elsker det Gud elsker.

Så hva kan jeg, du og vi gjøre for å vise mennesker enda mer av denne nestekjærligheten? Vi kan leve liv som ikke først og fremst handler om meg og mitt, men om Gud og mennesker.

Jeg ønsker å utfordre meg selv til å leve et liv som representerer denne kjærligheten, jeg ønsker å være en Guds ambassadør. Så når anledningen kommer for meg til å hjelpe mennesker (og den kommer hver dag) så ønsker jeg å nettopp leve et slikt liv og ikke bare snakke fint om det.

«I cannot do everything, but I must do something»

 

God Bless,

